Social Media

Social Media; veel ondernemers zien het als een noodzakelijk kwaad.  Met twaalf jaar horeca-ervaring en zeven jaar aan social media kennis, ben ik degene die die jouw zaak of product online neer kan zetten.

Blauw Grond

Blauw Grond is een trendy, fast casual horecazaak in het hart van Utrecht. Door middel van Facebookposts, Instagramposts en een influencer event maak ik de zaak bekend in Utrecht en daarbuiten. Zowel dagjesmensen als locals kunnen hier aanschuiven voor authentieke Javaans-Surinaamse gerechten.

Blauw Grond Utrecht
logo Stan & Co utrecht

Stan&CO. Utrecht

Stan & CO. is onderdeel van de horecagroep Debuut BV. Ik verzorg de social media uitingen op Facebook en Instagram voor de vestiging in Utrecht en schrijf nieuwsbrieven. Stan staat voor the good life, zit bovenop trends en is een bekende plek voor de vrijdagmiddagborrel in Utrecht. De uitingen zijn stoer, urban en met een knipoog, passend bij de leeftijd 25-45 jaar.

Kees Houten – Een nieuwe hotspot lanceren

De Colonie in Houten heeft plaatsgemaakt voor KEES Eten & Drinken. De historische kasteelboerderij is omgetoverd tot een schitterende huiskamer die het verleden en het heden combineren in een indrukwekkend interieur. Jong en oud kunnen de hele dag terecht bij KEES voor borrels, brunches en gerechten uit de houtoven of Josper grill. Aan de hand van een huisstijlboek en marketingactiviteiten vanuit Debuut, vul ik de Facebook- en Instagram van KEES tot mei 2019.

Op Zuid – Op weg helpen

Op Zuid NY Style Bar & Bistro zit sinds de zomer van 2018 in een oud industriepand in de Utrechtse wijk Hoograven. Het is een buurtrestaurant buiten het centrum nabij een bedrijventerrein. Ik succesvolle social media strategie voor Op Zuid gerealiseerd om zowel de buurt als de bedrijven te bereiken. Na drie maanden was er een overdracht, zodat het personeel nu zelf verder kan bouwen aan de online community.

Belgisch Biercafé Olivier – Een gevestigde naam

Olivier is dé plek in Utrecht en Leiden voor speciaalbier. Van lokale brouwers tot grote namen; de keuze is reuze. Voor beide filialen verzorg ik de social media (Facebook en Instagram). Het doel van Olivier Leiden is het op de kaart zetten van de zaak en voor Utrecht het vermaken en informeren van de ruim 10k volgers. Omdat het aanbod groot is en regelmatig wisselt, schrijf ik twee keer per maand bierblogs naar aanleiding van een interview met de brouwers. Daarnaast onderhoud ik de social media kanalen vanaf november 2017.

logo Buurten

Buurten Oost en Buurten in de Fabriek in Utrecht zijn laagdrempelige restaurants met buurtfunctie. In 2019 zullen er nog twee nieuwe Buurten restaurants openen waar ik de social media voor verzorg. Aan de hand van het huisstijl en identiteit zoals deze omschreven door het ontwerpbureau van Kris Borgerink, heb ik een tone of voice ontwikkeld. Daarnaast ben ik, sinds januari 2018, verantwoordelijk voor de fotografie en tekst op de Facebook en Instagram pagina’s van alle zaken.

Na een conceptverandering was ‘de Popo’ in Utrecht toe aan een volwassener publiek. Ik verzorgde de content op Facebook en Instagram en de nieuwsbrieven voor de filialen in Rotterdam, Haarlem en Utrecht via Mailchimp. Door blogs over, onder andere, cevichepulled pork en een stoomcursus tequila, lukte het om deze doelgroep aan te spreken. Dit heb ik van januari 2017 tot november 2017 gedaan. De interviews met het personeel gaven een blik achter de schermen. Ter ere van het éénjarig bestaan van het nieuwe concept maakte ik het filmpje hiernaast.