Tone of Voice

Als bedrijf wil je dat de identiteit van jouw zaak in iedere vorm van communicatie op een juiste manier naar voren komt. Maar wat nou als je niet precies weet welke stijl bij jouw zaak past door de brede doelgroep? Of als je de identiteit van je zaak wel kent, maar je moeite hebt dit door te laten klinken in tekstuele uitingen? Of misschien wil je juist wel een hele nieuwe doelgroep aanspreken en moet er een omslag in de communicatievorm komen.

Ik help je graag!

In een tone of voice-sessie krijg ik, aan de hand van prikkelende vragen, de juiste tekstuele aanspreekvorm boven water die aansluit bij de identiteit en doelgroep van jouw bedrijf. Na afloop maak ik een tone of voice handleiding waarin precies staat uitgelegd waaraan tekstuele uitingen moeten voldoen, zodat iedereen hiermee aan de slag kan gaan.

Kookatelier Cayenne

Cayenne is een kookatelier in Driebergen. Eigenaresses Maaike en Muriëlle leggen alle soorten gezelschappen in de watten. Van kinderfeestjes tot vergaderingen en uitvaarten. Cayenne is eigenzinnig, fris en huiselijk. De tone of voice is dan ook informeel en activerend. Lezers moeten de samenwerking met Cayenne ‘voor zich kunnen zien’. Daarbij is het van belang om de passie en het inlevingsvermogen van Maaike en Muriëlle terug te laten komen in de websiteteksten.

kookatelier cayenne driebergen

Buurten

Buurten Oost en Buurten in de Fabriek in Utrecht zijn laagdrempelige restaurants met buurtfunctie. In 2019 zullen er twee nieuwe Buurten restaurants openen. Aan de hand van het huisstijl en identiteit zoals deze omschreven door het ontwerpbureau van Kris Borgerink, heb ik een tone of voice ontwikkeld. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de fotografie en tekst op de Facebook en Instagram pagina’s van alle zaken.