Een persbericht, websitetekst of een pakkende folder. Als copywriter (her)schrijf ik alle soorten teksten. Ik denk graag met je mee om jouw verhaal aan de doelgroep te vertellen op een manier die past bij wie je bent. In de briefing vraag ik naar de tone-of-voice van jouw bedrijf, het doel van de tekst en de praktische input. Vervolgens ga ik aan de slag. Uiteraard volgens de laatste SEO richtlijnen, want niemand heeft iets aan een tekst die niet gevonden wordt.
Yacht
Van Agile denken tot beïnvloeden en omscholing. Voor Yacht heb ik, in opdracht van digital marketing agency GoldfiZh, tientallen teksten geschreven over essentiële skills voor ambitieuze professionals. Op basis van interviews en veel research schreef ik in de ‘paarse’ tone of voice websiteteksten voor de hard werker die wil uitblinken én anderen wil insipreren. www.yacht.nl/carriere
De Horeacburgemeester
Als mede-eigenaresse, samen met mijn compagnon Kiki Mossink, geven wij met marketing(advies) aan ondernemers in de horea en foodbranche. Daarnaast weten wij producenten/leveranciers te matchen aan passende zaken. Van kick-ass marketingcampagnes tot social media en een hitlist met leads. Ondertussen maakt ons team van creatieve redacteuren, columnisten en fotografen de mooiste verhalen over ondernemers. www.horecaburgemeester.nl
Frisse Mosterd
Frisse Mosterd begon in 2004 als krantje met verhalen uit de horeca. Dat krantje werd een volwaardig magazine dat door heel Utrecht verspreid werd. In 2018 namen Kiki Mossink en ik het stokje over van oprichters Joris Roovers en Joris Visser. De meetbaarheid voor adverteerders en toegankelijkheid voor lezers moest beter. Wij besloten van Frisse Mosterd een online platform te maken, met nog steeds die mooie verhalen uit de horeca. Van interviews met wc-juffrouwen en sommeliers tot columns over moeilijke gasten. Na twee jaar was het tijd voor een nieuwe jas en een andere manier om ondernemers nog meer te helpen met hun online zichtbaarheid. Frisse Mosterd is nu: de Horecaburgemeester.
Belgisch Biercafé Olivier
Olivier is dé plek in Utrecht en Leiden voor speciaalbier. Van lokale brouwers tot grote namen; de keuze is reuze. Voor beide filialen verzorg ik de social media (Facebook en Instagram). Het doel van Olivier Leiden is het op de kaart zetten van de zaak en voor Utrecht het vermaken en informeren van de ruim 10k volgers. Daarnaast schrijf ik twee keer per maand bierblogs.
MaS Restaurant
Voor MaS restaurant in Utrecht schreef ik een tekst in LEVEN! Magazine. MaS (waar ik zes jaar heb gewerkt) is kort geleden overgenomen, dus daar kan je helaas niet meer aanschuiven. Maar niet getreurd: nieuwkomer Heron is met zijn regionale karakter en stoere keuken minstens zo leuk en lekker! Meer weten over eten in Utrecht? Check mijn Restaurantmatch.
delicious. magazine
Als redactiestagiaire en daarna student assistent werkte ik anderhalf jaar op de redactie van delicious. magazine (Sanoma). Dat begon met SEO’en en social media werkzaamheden. Later schreef ik blogs over, onder andere, de ‘making of’ van een culinaire productie bij De Goudfazant, hielp ik mee bij Mister Kitchen en deed verslag van foodstyling en -fotografie dagen.